Computervragen

Computervragen op maat beantwoord

U kent ze misschien, de vragen of opmerkingen:

  • Ik heb een iPad of tablet gekregen van de (klein)kinderen en kan er  niet mee overweg. Help!
  • Mijn laptop of desktop is aan vervanging toe. Hoe zit dat met het overzetten van programma’s?
  • Hoe maak ik een kopie van mijn foto’s en films naar een externe harde schijf?
  • Help, ik kan mijn foto’s niet meer vinden op de computer!
  • Hoe maak ik familie-contact via Skype of FaceTime?

De meeste beginnersproblemen en gewenning aan nieuwe systemen (bijv. Windows 10) zijn we wel te boven. De problemen die er nu ontstaan kennen een grotere diversiteit en vragen om meer voorbereiding door de instructeurs.

Aanmelding via het contactformulier op de website  maakt voorbereiding door een instructeur mogelijk en er kan tevens duidelijker met de aanvrager worden afgestemd wanneer aan de oplossing gewerkt kan worden.

Bij aanwezigheid van een instructeur kan men altijd voor vragen binnenlopen op de daarvoor aangegeven tijden. Afhankelijk van de drukte van het moment wordt men dan geholpen. Voor oplossingen welke aanzienlijke tijd vergen wordt dan een vervolgafspraak gemaakt. Men loopt uiteraard het risico geen instructeur te treffen doordat dat er geen aanmeldingen zijn binnengekomen.